Privacy Beleid Sanora WorkDrive

Ingangsdatum: 10-06-2025

Welkom bij Sanora Digital  (“wij”, “ons” of “onze”). Wij hechten veel waarde aan jouw privacy en gaan zorgvuldig en transparant om met jouw persoonsgegevens. In dit privacybeleid leggen wij uit hoe wij jouw gegevens verzamelen, gebruiken, opslaan en delen wanneer je gebruikmaakt van ons cloudopslag- en samenwerkingsplatform (de “Dienst”).

Door gebruik te maken van onze Dienst (Sanora WorkDrive) ga je akkoord met de voorwaarden van dit Privacy beleid.

  1. Wie wij zijn

Sanora Digital  biedt een veilig cloudopslag- en samenwerkingsplatform op basis van gedecentraliseerde opslagtechnologie in samenwerking met Storj. Hiermee kunnen bedrijven bestanden opslaan, beheren en delen op een veilige manier. Alle gegevens worden opgeslagen binnen de Europese Unie.

  1. Welke gegevens wij verzamelen

Wij verzamelen de volgende soorten gegevens:

2.1 Accountgegevens

  • Naam
  • E-mailadres
  • Bedrijfsnaam
  • Afdelings- of werkruimte-informatie
  • Inloggegevens (versleuteld)

2.2 Gebruiksgegevens

  • Loggegevens (IP-adres, browsertype, tijdstempels)
  • Activiteiten binnen het platform (uploaden, downloaden, delen, bekijken van bestanden)

2.3 Bestand metadata

  • Bestandsnamen
  • Bestandsgrootte
  • Tijdstempels (upload, wijziging, toegang)
  • Tags voor werkruimte en afdeling

Let op: Wij hebben geen toegang tot de inhoud van jouw bestanden, tenzij dit expliciet nodig is voor ondersteuning, foutoplossing of om aan wettelijke verplichtingen te voldoen. Bestanden worden versleuteld opgeslagen via een gedecentraliseerd systeem.

  1. Hoe wij jouw gegevens gebruiken

Wij gebruiken jouw gegevens om:

  • De Dienst aan te bieden en te onderhouden
  • Gebruikers te authentiseren en autoriseren
  • Werkruimtes en deelopties te beheren
  • Systeemgebruik te monitoren en prestaties te verbeteren
  • Klantenondersteuning te bieden
  • Te voldoen aan wettelijke verplichtingen
  1. Gegevensopslag en beveiliging

Alle bestanden en persoonsgegevens worden:

  • Opgeslagen binnen de Europese Unie
  • Versleuteld tijdens opslag en overdracht
  • Gedecentraliseerd opgeslagen voor extra veiligheid en redundantie

Wij hanteren industrie standaarden voor informatiebeveiliging, inclusief toegangsbeheer, logregistratie en regelmatige beveiligingsaudits.

  1. Delen van gegevens

Wij verkopen jouw gegevens niet.

Wij kunnen gegevens delen met:

  • Verwerkers en dienstverleners die ons ondersteunen bij de levering van de Dienst (onder contractuele waarborgen)
  • Wettelijke autoriteiten, wanneer dit wettelijk verplicht is
  • Andere gebruikers binnen jouw organisatie, afhankelijk van de toegangsrechten binnen werkruimtes

Je kunt bestanden delen via veilige links en toegangsinstellingen beheren binnen de werkruimte.

  1. Jouw rechten (onder de AVG)

Als je in de EU woont, heb je recht op:

  • Inzage in jouw persoonsgegevens
  • Correctie van onjuiste gegevens
  • Verwijdering van gegevens (“recht op vergetelheid”)
  • Beperking van of bezwaar tegen bepaalde verwerkingen
  • Overdracht van gegevens (data portability)

Je kunt contact met ons opnemen via: [voeg e-mailadres voor privacy toe]

  1. Bewaartermijn van gegevens

Wij bewaren jouw persoonsgegevens en bestanden zolang jouw account actief is of zolang dit nodig is voor het leveren van de Dienst. Je kunt bestanden of je account op elk moment verwijderen, met inachtneming van eventuele wettelijke bewaarplichten.

  1. Cookies en tracking

Wij gebruiken alleen noodzakelijke cookies voor:

  • Authenticatie
  • Sessiebeheer
  • Verbetering van de gebruikerservaring

Wij gebruiken geen cookies voor advertenties of tracking buiten ons platform.

  1. Internationale gegevensoverdracht

Wij dragen jouw persoonsgegevens niet over buiten de EU. Alle opslag en verwerking vindt plaats binnen de Europese Unie, conform de AVG.

  1. Wijzigingen in dit beleid

Wij kunnen dit privacy beleid van tijd tot tijd bijwerken. Belangrijke wijzigingen zullen wij melden via e-mail of via de Dienst.

  1. Contact

Voor vragen over dit privacy beleid of jouw gegevens, kun je contact opnemen via:

Klantenservice@sanora.nl

Of maak een ticket aan via je account

Voorwaarden & Richtlijnen

Al onze voorwaarden en richtlijnen vind u op deze pagina